image

ALIMENTACIÓ SALUDABLE

Nosaltres som pagesos però ens agrada saber el què mengem. No cal dir que menjar verdura és molt saludable i menjar-la recent collida és un plaer per al paladar.

Doncs hem buscat informació sobre les propietats nutricionals dels nostres productes i els seus efectes sobre l'organisme, aquí farem cinc línies de les verdures lleguminoses:

LA FAVA:

Aquestes estan carregades de vitamines del grup B, són riques en minerals, antioxidants i amb efectes protectors notables contra el càncer, el colesterol i la hipertensió.Els usos medicinals tradicionals de les faves inclouen l’efecte diürètic, expectorant i tonificant . Les faves tendres tenen molta aigua (més d’un 70%) que ens aporten poques calories.

EL PÈSOL:

Segons la medicina tradicional xinesa, els pèsols són tonificants i contribueixen a harmonitzar la digestió i ajuden el fetge a treballar bé.

Menjar pèsols és una manera deliciosa d’ajudar a superar els nervis, l’ansietat i ens ajuda a mantenir un estat d’ànim positiu.

  • Ajuden a millorar la circulació sanguínia i redueixen el colesterol
  • Ajuden a controlar els nivells de sucre en sang
  • Reforcen la flora intestinal
  • Són rics en antioxidants

Font: Article de Montse Reus (dietista i ambientologa) publicat a la página web: www.etselquemenges.cat/rebost





Has arribat al final de la publicació!

Tornar enrere per veure mes publicacions

Dissenyat i Desenvolupat per Aitor Riba
Generat amb Laralum
Copyright © 2017 Cal Vilaseca Tots Els Drets Reservats.